Logopedia medialna i artystyczna

Barwa głosu jest jak linie papilarne – niepowtarzalna i charakterystyczna dla każdego człowieka. Można ją uszlachetnić, aby była miła w odbiorze. Poszerzając pasmo mowy można kreować swoją wypowiedź tak, aby zrobić pozytywne wrażenie na słuchaczu i uzyskać pożądany efekt. Tymi aspektami mowy zajmuje się logopedia medialna. Jej zagadnienia obejmują zajęcia z zakresu:

  • prawidłowej dykcji
  • akcentowania, intonacji, stylistyki, retoryki i kultury języka polskiego
  • specyfiki pracy przed kamerą i mikrofonem
  • emisji głosu
  • wyrobienia własnego, poprawnego i niepowtarzalnego stylu wypowiedzi

Zajęcia przygotowują do wystąpień publicznych i poprawiają jakość komunikacji werbalnej, wyczulają na poprawność językową, poprawiają znacznie technikę wypowiedzi, co zdecydowanie wpływa na prezentację samego siebie lub kreowanie wizerunku firmy.

Logopedia medialna łączy się ściśle z logopedią artystyczną i estetyczną, kierowana jest do wielu użytkowników języka takich jak:

  • dziennikarze radiowi i telewizyjni
  • prezenterzy
  • rzecznicy prasowi
  • pracownicy PR
  • politycy
  • aktorzy
  • telemarketerzy
  • nauczyciele i wykładowcy
  • szkoleniowcy reprezentujący różne branże zawodowe
  • studenci szkół aktorskich i dziennikarskich
  • prawnicy
  • lekarz
  • urzędnicy
  • doradcy finansowi
  • duchowni
  • a także wszyscy, którzy występują publicznie lub ich praca jest związana z użyciem wszelkich aspektów mowy